Web stratejileri ve online mecralarda faaliyetlerinde adini bir cok kez duydugumuz Jeremiah Owyang, Sosyal Web,in gelecegi ile ilgili detayli bir Forrester Raporu hazirlamistir.
Gunumuzde bir cok ortamda tartisilan konuya deyinen raporda tuketicilerin her sosyal agda farkli kimliklere sahip olduklarindan ve farkli kimlikler ile farki acilimlar getirdiklerinden bahsetmekdtedir. Birden fazla sosyal agda hareket eden bir tuketiciyi ele alalim. Facebook duvarinda arkadaslari ile bir video paylasirken, begendigi bir web sitesini twitter ile cevresine yayiyor ve ayni zamanda begendigi siteleri delicious‘a kaydediyor ve dunyadaki tum kullanicilar ile paylasiyor. Igoogle, pageflakes, netvibes gibi kisisel ana sayfasinda ise RSS baglantilarini takip ediyor ve onlari paylasiyor.. Fizy, torrent, friendfeed gibi ornekler saymakla bitmez. Sonuc olarak tuketicimizin her mecrada farkli bir kimligi hata farkli bir misyon ve vizyonu var. Ve her bir sosyal agdaki deneyim surecleri birbirinden bagimsiz olarak ilerliyor.
Web 2.0 ile baslayip Web 3.0 ve Web 4.0 ile devam eden web trendlerinde tuketicinin varacagi nokta yeni teknolojiler sayesinde “tasinabilir kimlik” olusturmak olacak.
Burada cok onemli 2 nokta var.
1) Bu platform nasil olusacak? Web dunyasinin yeni duzenini olusturacak yeni ya da tekrar bir Google vakasi mi ortaya cikacak?
2) Bu platformlar araciligi ile reklam, e-ticaret, online pazarlama, CRM gibi kavramlar tamamen degisecek.
Bu yeni disiplinlere en kisa zamanda ayak uyduran markalar yeni stratejileri sayesinde ayakta kalacak. Buna adapte olamayanlar ise yok olup gidecek.
No comments:
Post a Comment